Een stressbeleid opzetten: workshop
Tijdens deze workshop ontdek je hoe je een beleid dat focust op stresspreventie en verhoging van het engagement van je werknemers, opzet in je organisatie. Je ontdekt best practices en tools die je gemakkelijk naar je eigen organisatie vertaalt. Je brengt je eigen cases mee en bespreekt die in groep. Op die manier keer je terug naar je werkplek met concrete oplossingen voor je uitdagingen.
Sinds 1 september 2014 moeten vertrouwenspersonen jaarlijks een supervisie volgen waarin ze de vaardigheden die ze nodig hebben voor het uitoefenen van deze functie aanscherpen. Deze opleiding komt in aanmerking voor de jaarlijkse supervisie.
Doelstellingen
In deze opleiding werk je aan volgende doelen en noden:
- Je wilt het ziekteverzuim en de werklast in je organisatie aanpakken.
- Je wilt een efficiënt stressbeleid opzetten.
- Je wilt vernemen hoe je dat het best aanpakt en welke stappen je moet zetten.
- Je bent op zoek naar best practices, tools en nieuwe ideeën voor het opzetten van een stressbeleid.
Na de opleiding ga je naar huis met concrete oplossingen om op je werkplek in te zetten.