Sensibiliseringsworkshop: beter omgaan met de menopauze op het werk
Waarom?
Zowel in de privésfeer als op het werk is menopauze nog te vaak een taboe. Toch is dit een heel natuurlijk proces waarmee alle vrouwen op een bepaald moment in hun leven te maken krijgen.
De menopauze gaat gepaard met soms fysieke, cognitieve en emotionele veranderingen die hoewel tijdelijk, toch ook vaak knap lastig kunnen zijn, vooral zonder passende maatregelen. Bijna 80% van de vrouwen ervaart symptomen, maar slechts 30% durft er met hun leidinggevende over te praten. Deze veranderingen hebben wel degelijk een impact op hun welzijn in het dagelijks leven, en dus ook op het werk.
Met deze opleiding willen we taboes doorbreken, informeren en ondersteuning bieden. We maken de deelnemers bewust rond de uitdagingen en die impact die menopauze met zich meebrengt. Ze reikt sleutels aan om de symptomen beter te begrijpen en ermee om te gaan. Ze wil de dialoog over dit onderwerp in de professionele context vergemakkelijken.
Voor wie?
De opleiding is bedoeld voor alle werknemers, zowel vrouwen als mannen.