Organisatie:
Kluwer OpleidingenActiviteit:
VormingDatum:
Donderdag 05/12/2019 - 09:00 tot 17:30Prijs:
€ 806 €
Toegankelijkheid:
IedereenDoelgroep:
Human Resources, Vertrouwenspersoon, Preventieadviseur veiligheid, Preventieadviseur arbeidsgeneesheerEen strategie voor gelukkige en gezonde werknemers: hoe krijgt u het management en het personeel aan boord?
Hoe maakt u uw management warm om hun schouders te zetten onder uw Corporate Wellness beleid?
Hoe krijgt u uw personeel mee om bottom-up zelf de fundamenten te leggen voor een Corporate Wellness beleid?
Tijdens deze opleiding verdiept u zich in de meerwaarde van een effectief gezondheidsbeleid op de werkvloer en legt u zelf de basis voor een productievere en tevreden werksfeer in uw organisatie. U leert hoe u de medewerkers en het management de juiste tools aanreikt om op lange termijn een gezondere en gelukkigere bedrijfsmentaliteit te creëren.
Wilt u een solide en efficiënt gezondheidsbeleid op poten zetten, met een succesvolle impact op lange termijn?
Tijdens deze opleiding ontdekt u:
- waarom het belangrijk is om een preventief gezondheidsbeleid uit te werken.
- de elementen die essentieel zijn voor een effectief gezondheidsbeleid.
- de juiste tools om de directie te betrekken bij Corporate Wellness.
- welke strategieën uw medewerkers motiveren om gezonder te werken.
- hoe u aan de hand van data een plan opstelt om het Corporate Wellness beleid te integreren in uw bedrijf.
A. Voormiddag: Verkrijg de buy-in van het management
1. Corporate Wellness: wat is het?
2. Corporate Wellness: hoe begint u eraan?
- Aanpak en uitdagingen vandaag
- Garantie voor een geslaagd beleid
3. Waarom is Corporate Wellness noodzakelijk én een win-winsituatie voor zowel de werkgever als de werknemer?
- Businesscase
4. Hoe krijgt u de directie aan boord: buy-in en doelstellingen
B. Namiddag: Maak het personeel warm en geef hen de juiste tools voor een effectief gezondheidsbeleid
1. Corporate Wellness: hoe zet u het belang van gelukkige en gezonde werknemers op de bedrijfskaart?
- Top-down buy-in en processen
- Bottom-up buy-in en processen
2. Wat is er nodig om dit thema blijvend onder aandacht te brengen?
- De basis van motivatie
- Gewoontes als key
- Het belang van community
3. Praktische uitrol
- Zoom op projectteam
- Processen
- Communicatie & tools