Documentenbeheer voor de preventieadviseur

Organisatie: 
Kluwer Opleidingen
Activiteit: 
Vorming
Datum: 
Dinsdag 22/09/2020 - 09:00 tot 17:30
Prijs: 
622 euro excl BTW €
Plaats: 
Best Western Keizershof Hotel
Korte Nieuwstraat 15
Aalst 9300
België
BE
Toegankelijkheid: 
Iedereen
Doelgroep: 
Preventieadviseur veiligheid, Preventieadviseur arbeidsgeneesheer, Preventieadviseur psychosociale aspecten, Preventieadviseur ergonoom, Preventieadviseur hygiënist, Andere
Dankzij een doeltreffend en transparant documentenbeheerssysteem kan de preventieadviseur tijd vrij maken voor het 'echte' preventiewerk! Tijdens deze praktijkgerichte opleiding leert u hoe u snel en efficiënt te werk kunt gaan bij de verdere uitbouw van het documentenbeheer. Hierbij wordt de link gelegd naar de veiligheidswetgeving en rekening gehouden met de wettelijk verplichte administratie die vereist is. Interessante voorbeelden, tips en oefeningen illustreren de theorie en verstrekken u inzichten die u meteen in uw bedrijf in de praktijk kunt brengen. Bovendien bieden wij inzicht in een documentenbeheerstructuur waar ook uw collega’s van de afdeling kwaliteit en milieu kunnen op inpluggen zodat dubbele documenten en/of dubbel werk wordt vermeden. Bijscholing voor de preventieadviseur Bent u preventieadviseur? Dan is deze opleiding ideaal voor u. Want ze komt in aanmerking voor de verplichte bijscholing voor de preventieadviseur, volgens het Koninklijk Besluit van 29 januari 2013. (Dat wijzigde het KB van 17 mei 2007 over de vorming en bijscholing van de preventieadviseur.) Pluspunten Een hands-on opleiding met tal van praktische tips die u meteen kunt toepassen in uw onderneming. U gaat met uw eigen documenten aan de slag. Maak vooraf de bedenking (of een lijstje) welke hindernissen u ervaart inzake documentenbeheer. En breng de volgende documenten mee naar deze opleiding: een opsomming van de documentsoorten die u zelf creëert. een opsomming van de documentsoorten die u consulteert. max 5 reële of fictieve digitale documenten (op stick) waarmee u op uw werk te maken hebt. (bv. documenten van andere afdelingen die u consulteert, documenten die u tijdens audits toont, …) uw eigen laptop met Windows Office.

Programma

Algemeen

Doel & Nut

Stakeholders

Documenten…begin tot einde

De wettelijke documenten

SWOT

Praktijk/ervaringen

Tools

Vragenronde